ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 2elbcd2
ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 2elbcd2
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولتسجيل دخول الاعضاء

شاطر | 

ورشة الفستان الابيض المنتظره

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
ريموزيودي

انثى

ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 Empty
مُساهمةموضوع: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 09, 2011 9:44 am

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

السلام عليكم يا حلوات عاملين ايه واخباركم ايه

اسفه لتاخير الورشه لكن لظروف شخصيه اعذروني

يلا يا حلوات علشان هنبدا بعد اسبوع نجهز الخيوط ونفضي نفسنا

ده الفستان اللي هنعمله

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وهاد هو تنفيذي للموديل

راح نحتاج للخيوط يا بنات اللي رفيعه راح نحتاج كيلو كامل اللي مقاسها ازيد من 14 او اللي هو 44 تقريبا معرفش 14 بيكون موازيه كام الصراحه هتكون محتاجه كيلو و200 جرام
اللي مقاسها ازيد من 18 هتحتاج 2 كيلو الا حاجات بسيطه

اما بالنسبه لنوع الخيوط فا ممكن ننفذه بكذا نوع لو زيي انا انا عملاه بقطن سميك
انما ممكن حرير هيكون حلو كمان او قطن برليه وهتشتغلي بفتلتين علي بعض
المهم يلا نشوف مين هيشترك معانا ونجهز الخيوط

كاتب الموضوعرسالة
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى
المزاج : رايق الحمد الله

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 4:06 pm

يا حبيبتي دودي ماتخافيش هنا في مدينتنا مافيش اي شئ لا مضاهرة ولا اي حركة يعني نقعد براحتنا ههههههههه الحمد الله .ربنا يرحم شهداء مصر ويدخلهم فسيح جناته.انا لسه ماابتديت كان عندي شغل.بكرة ان شاء الله حبيبتي .
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 4:32 pm

ايمان سعيد كتب:
انا عضوة جديدة واريد ان اشترك فى ورشة عمل الفستان الابيض اية المطلوب منى

اهلا وسهلا بيكي معانا في الورشه يا قمريا مش مطلوب منك اكتب من انك تجهزي الخيوك اللي قولنا عليها وتبداي معانا تنفذي الاجزاء اللي فاتتك بس
ليلى حسيب

انثى
العمل/الترفيه : حاليا ربة بيت
المزاج : معتدل

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 4:39 pm

السلام عليكم الف سلامة على زياد
السطر الاول فى الجزء الجديد عايزة افهم الاعمدة والحشوات فوقها اعمدة طيب والسلاسل فوها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
عملت فوقها سلاسل وفى السطر الثانى ما نفع اترك اربع اعمدو وادخل فى الخامس يصغر الشغل لانه غير مذكور سلاسل فكيت وعملت السطر الاول اعمدة حتى فوق السلاسل وبصيت على الفستان لم اجد صف اعمدة المنطقة فراغات
معذرة ارجو التوضيح
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 7:20 pm

ليلى حسيب كتب:
السلام عليكم الف سلامة على زياد
السطر الاول فى الجزء الجديد عايزة افهم الاعمدة والحشوات فوقها اعمدة طيب والسلاسل فوها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
عملت فوقها سلاسل وفى السطر الثانى ما نفع اترك اربع اعمدو وادخل فى الخامس يصغر الشغل لانه غير مذكور سلاسل فكيت وعملت السطر الاول اعمدة حتى فوق السلاسل وبصيت على الفستان لم اجد صف اعمدة المنطقة فراغات
معذرة ارجو التوضيح

ايوه يا مدام ليلي انا كنت عملتها كده فعلا في اول واحده لكن لما لقيت شكلها وحش عملت في كل الباقي سطر العموايد
السطر الاول يا مدام ليلي حضرتك المفروض عندك 3 سلاسل و3 عموايد وفي طبعا حشو في كل قفله ل 3 سلاسل في ال 3 سلاسل دول هتعملي 3 اعمده وفي الحشو هتعملي عمود وفي ال 3 اعمده هتعملي 3 اعمده

اما عن السطر الثاني والثالث هما فعلا هيلموا الشغل في البدايه ده عادي جدا متقلقيش منه لكن من اول الرابع هيتظبط معاكي
دودى مجدى

دودى مجدى

انثى
العمل/الترفيه : مدرسة
المزاج : الحمد لله على السراء والضراء

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 8:51 pm

ازيكم يا بنات وحشتونى دى صورة الشغل بس يا رب يكون صح لانو طلع عينى وفكيتو كذا مرة
ودة شكل الشغل من قريب
قوليلى رايك يا ريمو
ساره مازن

انثى
العمل/الترفيه : اشغال كروشيه
المزاج : راضيه بقضاء الله وقدره

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 9:32 pm

بسم الله ماشاء الله روعه يا دودي تلبسيه وتتهني بيه يارب
يا ريمو انا هتاخر شويه ف التطبيق لظروف نفسيه خاصه معلش
يلا ياسماره ورينا شغلك يا عسل واسبقي برحتك جاتلك ع الطبطاب يا معلم هههههههه
ليلى حسيب

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 9:42 pm

شكرا للرد يا ريمو زيودى
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 10:09 pm

تسلم ايدك تسلم ايدك يا قمر يجننننننننننننننننننننننننن بجد ومظبوط جدا طبعا

براحتك يا ساره يا حبيبتي خدي وقتك
دودى مجدى

دودى مجدى

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 10:16 pm

شكرا يا ريمو يا حبيبتى يعنى هتاخدينى معاكى الرحلة عشان انا شاطرة
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 10:20 pm

يا جماعة يا لي هنا السطر الاول اعادة للي سبق وعملناه انا بعمل زيه كله عواميد وببص علي شغل الاستادة بلاقي ان مافيش عواميد في اخر الجزء التاني قولو لي ايه رايكم
وماتخافيش اختي سارة انا لسه بفك في السطر الاول والضاهر مش حخرج منه ابدا هههههههههه حتلاقيني لسه فيه
وسلامتك اختي ان شاء الله الف خير.
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 11:56 pm

يا سموره انا كنت عملتها كده فعلا في اول واحده لكن لما لقيت شكلها وحش عملت في كل الباقي سطر العموايد
السطر الاول ي المفروض عندك 3 سلاسل و3 عموايد وفي طبعا حشو في كل قفله ل 3 سلاسل في ال 3 سلاسل دول هتعملي 3 اعمده وفي الحشو هتعملي عمود وفي ال 3 اعمده هتعملي 3 اعمده

اما عن السطر الثاني والثالث هما فعلا هيلموا الشغل في البدايه ده عادي جدا متقلقيش منه لكن من اول الرابع هيتظبط معاكي
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 21, 2011 11:57 pm

طبعا يا دودي ده انتي اساس الرحله هنعملها رحله عزوبيه هههههههههههههه قبل الجواز علشان بعد كده تعرفي الخطا الجسيم اللي ارتكتبيه في حق نفسك هههههههههههههههه
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 12:10 am

بس يا حبيبتي ريمو مش هما السطرين الي في الجزء التاني ولا ايه حيجنني الجزء ده هههههههه
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 12:24 am

ايوة خلو الرحلة عزابي افضل مافيش حد يقلك روحتي فين ولا اتاخرتي هههههههه لوحدينا وبس ان شاء الله.
توتة بنفسجية

توتة بنفسجية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 12:34 am

صباح الخيراااااات ياقمر
الله يعطيكم العافية وتسلم ايدك على الشرح الجميل
طبعا انا طبقت البرا بس وقفت لانه مشغوووووووولة كتير فربنا يعيننا جميعا
أناقريت الجزء التاني من الدرس وشكله محتاج مذاكرة و حفظ حتى افهم ايش صاير
عموما اذا وقفت نقطة راح أسألك ياقمر فاستحمليني
وجزاكِ الله خيرا يا سكرة
دودى مجدى

دودى مجدى

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 5:33 am

ههههههههه
انا والله عارفة انى هرتكب غلط كبير فى حق نفسى بس نصيب هنعمل اية
وفعلا الرحلة الحرة بتبقى حلوة يالا حضرى نفسك يا سمورة
ساره مازن

انثى
العمل/الترفيه : اشغال كروشيه
المزاج : راضيه بقضاء الله وقدره

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 9:21 am

شوفي يا ريمو وقوليلي فكي هههههههههههههههههههههه

ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 9:53 am

عسل يا ساره بسم الله ما شاء الله جميل يا حبيبتي عاوزه تفكي ليه هو انتي غاويه فك لا مظبوط خلاص متفكيش يلا يا سموره شدي حيلك وخدي بالك هو نفس الباترون اللي في الجزء لكن لغايه السطر التاسع
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 4:31 pm

مش قلت انا الكلام ده وانت تقولي لا ههههههههه انا رغم اني مابعرفشي كتير في الشرح كتابي بس فهمت انك اعدت الجزء التاني هنا كده يا استادة عاوزة تلخبطيني ليه ههههههههههه ولا عاوزة اكون انا الاخيرة في التطبيق ههههه اهم سبقوني كلهم وانا لسه بقول ده السطر من الجزء التاني وبفك حرام عليك هههههههه انت السبب يعني لو غير كده كنت طلعتي الاولي علي دفعتي هههههههه ياله سماح المرة دي بس لو عملتيها مرة تانية حعرف انكو متفقين علي ومش عاوزيني اطلع الاولي هههههههههه lkio
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 4:36 pm

وانت يا بت ياسارة ايه الحلاوة دي داانت بقيتي استادة ماشاء الله عليكي هو الي عندو ازمة نفسية يعمل كده ههههههههه لا يا حبيبتي ده انا الي عندي كل ازمات الدنيا ههههههههه تسلمي.
اللؤلؤ ة

اللؤلؤ ة

انثى
المزاج : متفائلة

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 5:37 pm

االسلام عليكم ورحمة وبركاته
اانا حابه اشارك في الورشه ينفع ابدئ وياكم
ويريت تدليني كيف اوريكي شغلي
لكي جزيل الشكر
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 6:49 pm

سمارة المغربية كتب:
مش قلت انا الكلام ده وانت تقولي لا ههههههههه انا رغم اني مابعرفشي كتير في الشرح كتابي بس فهمت انك اعدت الجزء التاني هنا كده يا استادة عاوزة تلخبطيني ليه ههههههههههه ولا عاوزة اكون انا الاخيرة في التطبيق ههههه اهم سبقوني كلهم وانا لسه بقول ده السطر من الجزء التاني وبفك حرام عليك هههههههه انت السبب يعني لو غير كده كنت طلعتي الاولي علي دفعتي هههههههه ياله سماح المرة دي بس لو عملتيها مرة تانية حعرف انكو متفقين علي ومش عاوزيني اطلع الاولي هههههههههه lkio

ههههههههههههههههههههههه يا مجنونه انا اقصد باترون الفستان الاساسي اللي انا حطيته بالجزء الاول مو الباترون تبع الجزء الثاني ركزي يا قلبي علشان ما تتخربطي وبعدين لازم تتعلمين شرح دون باترون كتير ورشات ما بنلاقي باتروناتها
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 6:51 pm

اللؤلؤ ة كتب:
االسلام عليكم ورحمة وبركاته
اانا حابه اشارك في الورشه ينفع ابدئ وياكم
ويريت تدليني كيف اوريكي شغلي
لكي جزيل الشكر

حبيبتي تشرفيني وتنورين الورشه يا قمريا اتفضلي انتي جهزي الخيوط وابداي واي سؤال انا موجوده
اما عن الشغل بس ارفعيه علي اي موقع لرفع الصور وحطي اللينك اللي يخص المنتديات وتحطيه هنا وبس وراح ابعتلك علي الخاص طريقه رفع صور
ليلى حسيب

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 10:19 pm

السطرين 8 و9 مينفعش يكون عدد اللوب 5فيهما يجى ازاى؟
ليلى حسيب

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 9 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 22, 2011 10:20 pm

وصلت السطر ال11 وعدد اللوب 2 اكمل ولا ايه؟

ورشة الفستان الابيض المنتظره

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 

مواضيع مماثلة

-
» ارجوكم اريد ورشة هذا الفستان بالضبط وجزاكم الله خيرا
» البوليرو الابيض
» جمال الابيض والاسود
» ورشة طقم للمواليد
» استفسار كيف اعمل الفستان
صفحة 9 من اصل 21انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21  الصفحة التالية