ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 2elbcd2
ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 2elbcd2
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولتسجيل دخول الاعضاء

شاطر | 

ورشة الفستان الابيض المنتظره

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
ريموزيودي

انثى

ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 Empty
مُساهمةموضوع: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 09, 2011 9:44 am

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

السلام عليكم يا حلوات عاملين ايه واخباركم ايه

اسفه لتاخير الورشه لكن لظروف شخصيه اعذروني

يلا يا حلوات علشان هنبدا بعد اسبوع نجهز الخيوط ونفضي نفسنا

ده الفستان اللي هنعمله

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وهاد هو تنفيذي للموديل

راح نحتاج للخيوط يا بنات اللي رفيعه راح نحتاج كيلو كامل اللي مقاسها ازيد من 14 او اللي هو 44 تقريبا معرفش 14 بيكون موازيه كام الصراحه هتكون محتاجه كيلو و200 جرام
اللي مقاسها ازيد من 18 هتحتاج 2 كيلو الا حاجات بسيطه

اما بالنسبه لنوع الخيوط فا ممكن ننفذه بكذا نوع لو زيي انا انا عملاه بقطن سميك
انما ممكن حرير هيكون حلو كمان او قطن برليه وهتشتغلي بفتلتين علي بعض
المهم يلا نشوف مين هيشترك معانا ونجهز الخيوط

كاتب الموضوعرسالة
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 14, 2011 4:42 pm

دودى مجدى كتب:
يا ريمو ما انا قولتلك ان البرا طلعت صغيرة اوى لما عملتها ففكيتها وكررت السطر السادس بدون زيادة عشان تكبر شوية يعنى انا اللى قاصدة فطبعا علشان اكررو كذة مرة كان لازم امشى على المروحة مش بين المراوح عشان مينقصش فهمتينى
بس انا مش شايفة ان شكلو وحش ولا انتى اة رايك

لا يا دودي لو عاوزه تكبري حجم البرا او تثبتي العدد هتعيدي السطر الثالث كذا مره مش السادس يعني السطر الثالث اللي هو فيه 3 عماويد في الاول و3 عماويد في الاخر هتلاحظي انه العدد ثابت العرض مش بيتغير
متفكيش ولا حاجه هو شكله عادي

انا بس بكرر الملحوظه علشان باقي البنات يا بنات اللي عاوزه تزود عدد السطور تزيد تكرر السطر الاول والثاني عدد المرات اللي تحبها وبرضه خدوا بالكوا انه عرض البرا اللي انا عملاها صغير فا محدش يعمل نفس العرض ده زيودوا عليه
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 14, 2011 4:50 pm

دودي شغلك طبعا حلو يا روحي متفكيش ولا اي حاجه ولا تعيديه
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى
المزاج : رايق الحمد الله

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 14, 2011 5:17 pm

ماشاء الله عليكم ابتديتو من غيري هو ده اتفتقنا يابنات طيب استنوني بقه حرام عليكو هههههههه
انا لسه شايفة الي عملتيه يا ريمو ولسه ببتدي وعملته ابيض زيك وطلعت لغتية السطر السادس ولقيت ان فعلا البرا صغيرة ففكيت وحعمل زي الصورة الي في البداية بتاعت الفستان حطلع شوية وبعدين ابتدي انقص المراوح وان شاء الله اول مااخلص انزله علشان تقولي رايك في شغلي.
تسلمي حبيبتي واستادتنا ريمو.ودودي شغلك طلع حلو ماشاء الله عليكي سبقتيني المرة دي.
لندا

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 14, 2011 6:05 pm

[i]مشاء الله الفستان رائع اتمنى لو اقدر اشارك معاكي بس مشغوله بس راح اتابع
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 14, 2011 7:40 pm

هههههههههههههههههههههههه سموره يا عسل يلا شيدي حيلك هي دودو اللي متحمسه بس انا نزلته امبارح بالليل متاخر والله وهي منمتش مسبقناش ولا حاجه يلا وفعلا البرا عندي صغير جدا علشان كده بقول محدش يعمل قدي انتوا زودوا
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالإثنين فبراير 14, 2011 11:01 pm

ده اكيد حيطلع ماشاء الله فستان كتير حلو واشكرك علي رسم الباترون بتاع البرا انا بعرف اقرا بس في الباترون واتمني كل شئ تعمليلو بترون حتي لو ترسميه زي الاولاني.تسلمي وشغلك ماشاء الله عهلي يجنن ماشاء الله عليكي وربنا يحفظك.

ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:01 am

سمارة المغربية كتب:
ده اكيد حيطلع ماشاء الله فستان كتير حلو واشكرك علي رسم الباترون بتاع البرا انا بعرف اقرا بس في الباترون واتمني كل شئ تعمليلو بترون حتي لو ترسميه زي الاولاني.تسلمي وشغلك ماشاء الله عهلي يجنن ماشاء الله عليكي وربنا يحفظك.

عيوني يا قلبي اللي مش واضح في الباترون الكبير انا راح ارسمه ليكوا وفي علا اناناسات مش موجوده نهائي في الباترون دي هرسمها برضه ويلا شيدي حيلك شوي بالشغل عاوزه اشوف تطبيقك
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:07 am

دودي انا عارفه انك مستعجله فا هنزلك شرح جديد بكره ان شاء الله علشان تخلصي والبنات معايا براحتهم
توتة بنفسجية

توتة بنفسجية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:23 am

صباح الخير يا سكرة
جزاكِ الله خيرا على هذا الشرح الجميل
وجعله في ميزان حسناتك انا طبقت البرا بس جهة
وحبيت تشوفيه وان شاء الله صح عشان اعمل التانية

سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:27 am

لا لا لا لا لا تستعجلي انا بكرة ان شاء الله انزلك تطبيقي دلوقتي خلصت البرة الاولة وحبتدي في التانية خليها مع بعض لو سمحتي مش عاوزة دودي تسبقني وكل مرة تطلع هي الاولى استني شوية اخر اجل بكرة ان شاء الله الصبح اتفقنى يا حبيبتي ربنا يخليكي.
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:34 am

توتة بنفسجية كتب:
صباح الخير يا سكرة
جزاكِ الله خيرا على هذا الشرح الجميل
وجعله في ميزان حسناتك انا طبقت البرا بس جهة
وحبيت تشوفيه وان شاء الله صح عشان اعمل التانية

حبيبتي توته بسم الله ما شاء الله شغلك مره مرتب الصراحه يجنن واللون فعلا زاهي اختيار موفق للون وعلي بركه الله توكلين واشتغلي التانيه
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:36 am

ايه الالوان الرائعة يا توتة دي اكتر من رائعة ماشاء الله عليكي انا مالقيت اي صوف وخلصت نفسي وعملت اللون الابيض بي بتاعك حيطلع الفستان رائئئئئئئئئئئئئئئع.تسلمي.

ؤر45
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:37 am

سمارة المغربية كتب:
لا لا لا لا لا تستعجلي انا بكرة ان شاء الله انزلك تطبيقي دلوقتي خلصت البرة الاولة وحبتدي في التانية خليها مع بعض لو سمحتي مش عاوزة دودي تسبقني وكل مرة تطلع هي الاولى استني شوية اخر اجل بكرة ان شاء الله الصبح اتفقنى يا حبيبتي ربنا يخليكي.

ههههههههههههههههه ايوه كده عاوزه اشوف سباق انا بينك وبين دودي ويا قلبي انا قلت راح انزلها بكره وانا اصلا بصحي الظهر فا ما اتخافي بتكوني خلصتي يلا ركزين انتي وبكره ان شاء الله بتكونين خلصتي بنطرك انتي وتوته طالما شغالين زين وباقي البنات براحتهم ان شاء الله
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:40 am

سمارة المغربية كتب:
ايه الالوان الرائعة يا توتة دي اكتر من رائعة ماشاء الله عليكي انا مالقيت اي صوف وخلصت نفسي وعملت اللون الابيض بي بتاعك حيطلع الفستان رائئئئئئئئئئئئئئئع.تسلمي.

ؤر45

فعلا يا سموره اللون يجنن لتوته وفستانها رايح يكون يخبل وانتي ليش راح تستخدمين صوف يا ست سموره قلنا يا قطن يا حرير يا اكريلك صيفي مين جاب سيره الصوف
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:51 am

ياحبيبتي هنا مافيش حرير في بس صوف مش زي الالوان الجميلة الي بشوفها كل مرة عندكم علشان اجيب زيها لازم اسافر مدينة اكبلر وادور في كل المحلات المدينة بتاعتي صغيرة يادوب الاقي صوف بس بعملها خيطين هي رفيعة يعني رقيقة ومش سخنة ياله ابعتيلي الوان من عندكم ههههههههههه
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:55 am

سمارة المغربية كتب:
ياحبيبتي هنا مافيش حرير في بس صوف مش زي الالوان الجميلة الي بشوفها كل مرة عندكم علشان اجيب زيها لازم اسافر مدينة اكبلر وادور في كل المحلات المدينة بتاعتي صغيرة يادوب الاقي صوف بس بعملها خيطين هي رفيعة يعني رقيقة ومش سخنة ياله ابعتيلي الوان من عندكم ههههههههههه

ههههههههههههههههههههههه بس كده امري امر وانا ببعتلك هههههه بس انا بعملهم دليفري شخصي علشان تاكليني اكل مغربي
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 1:17 am

حاضر حبيبتي انت تنوري المغرب اهلا بيكي ااكلك كل الي تحبي من طواجن زي مابتحبيهم.تسلمي حبيبتي.
دودى مجدى

دودى مجدى

انثى
العمل/الترفيه : مدرسة
المزاج : الحمد لله على السراء والضراء

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 2:05 am

هههههه
انا ملاحظة انى عملت قلبان فى الورشة وملاحظة ان روح التنافس الشريف ظهرت دى حاجة كويسة احنا مسبقناكيش يا سمورتى ولا حاجة انا اللى سهرت لحد الساعة 8 الصبح لحد ما خلصت لانى كنت مصممة اخلص اول واحدة وكمان انا حابة روح المسابقة اللى بينا يالا شدى حيلك واما تخلصى نبدا نتسابق على الجزء الجديد اوك وان شاء الله تعملى لانجيرى جميل زيك
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 2:26 am

حاضر حبيبتي انت سبقتيني وخلصتي وانا طلبت من الاستادة تستناني شوية انا لسه مخلصة وحنزله حالا وقولي ايه رايك وبكرة نبتدي المسابقة ان شاء الله مسابقة جميلة وتنافس شريف.وكل سنة وانت طيبة وكل الي في المنتدي طيب ريمو وساسو وسارة والكل كل سنة وانتو طيبين بحلول المولد النبوي.
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 2:44 am

السمراء
مشرفة اقسام الطهي
مشرفة اقسام الطهي
السمراء

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 5:34 am

ككم شلة من الخيط بيحتاج ححاول اكون معكم
ساره مازن

انثى
العمل/الترفيه : اشغال كروشيه
المزاج : راضيه بقضاء الله وقدره

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 11:59 am

شوفي كدا يا ريمو وقوليلي رايك انا عملتو صغير علشان مفيش خيط ف البلد والله قالولي يوم الخميس قولت اشتغلو صغير وخلاص لحد ربنا ميسهل ابقي اعملو ليا المهم اني اشتغلت معاكم وخلاص وشوفي كدا دي صورت البرا ورمت الباترون هوه جرء مش كلو طبعا بس البدايه علشان متلخبطش [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] هل صح ولا ايهhttp://dc11.arabsh.com/i/02675/pc3mcc8yee6c.jpg
ساره مازن

انثى
العمل/الترفيه : اشغال كروشيه
المزاج : راضيه بقضاء الله وقدره

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:01 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] دي البرا
ليلى حسيب

انثى
العمل/الترفيه : حاليا ربة بيت
المزاج : معتدل

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:34 pm

الف شكر ان شاء الله تشوفى شغل يعجبك
ريموزيودي

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة الفستان الابيض المنتظره    ورشة الفستان الابيض المنتظره  - صفحة 3 I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 15, 2011 12:37 pm

تسلم ايدك يا ساره التطبيق صح جدا ماشاء الله برافو عليكي

ورشة الفستان الابيض المنتظره

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 

مواضيع مماثلة

-
» ارجوكم اريد ورشة هذا الفستان بالضبط وجزاكم الله خيرا
» البوليرو الابيض
» جمال الابيض والاسود
» ورشة طقم للمواليد
» استفسار كيف اعمل الفستان
صفحة 3 من اصل 21انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  الصفحة التالية