ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 2elbcd2
ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 2elbcd2
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولتسجيل دخول الاعضاء

شاطر | 

ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى
المزاج : رايق الحمد الله

ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 01, 2011 1:02 am

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

58lk

jyh jyh jyh jyh jyh

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عزيزاتي عضوات المنتدى يسعدني ان اعلن عن ابتداء ورشة البلوزة الصيفية فمن يريد الاشتراك معنا الرجاء ترك بياناته وكل

المعلومات عنه لكي نتصل به عند بدا الورشة بادن الله وتقبلو مني فائق الاحترام

ياله يابنات الورشة حتبتدي ادخلو وشاركو الصيف علي الابواب

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اختكم سمارة المغربية

:ياياقغقثغقغ:

[img][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][/img]

:ياياقغقثغقغ:

ياله يا بنات الورشة حتبتدي فسارعو الى التسجيل

lkio

:ren41deer:

كاتب الموضوعرسالة
توتة بنفسجية

توتة بنفسجية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد مارس 06, 2011 10:31 pm

مساء الخيرااااات ياقمر
انا كمان عايزة اشترك معاكم اذا امكن
جزاكِ الله الجنة وكل خير
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد مارس 06, 2011 10:32 pm

انت تنورينا اختي توتة والله الورشة حتنور بيكي مشكورة كتير حبيبتي لمرورك الحلو. gtf
دوني

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد مارس 06, 2011 10:37 pm

البلوزة رائعة اختي انا بدي احفظ الورشة لاني مشغولة وان شاء الله بطبقها

الله يوفقك يارب
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد مارس 06, 2011 10:40 pm

مشكورة حبيبتي دوني وان شاء الله لما تخلصي الشغل بتاعك وتفضي انا معاكي في اي وقت تحبي. :ren41deer:
ام حفصه 2

ام حفصه 2

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 08, 2011 3:23 pm

السلام عليكم ماشاء الله البلوزه جميله جدا تسلم ايدك عاوزه اشترك معاكى فى الورشه بس مش هقدر اعرض تنفيذى بس عاوزه اعمل البلوزه لسن سنتين مع العلم انى مش بعرف اعمل غير مفارش فيريتك تساعدينى فى المقاس وعدد السلاسل وجزاكى الله خيرا وياريت تقوليلى هحتاج خيط اد ايه؟
انا اسفه هتعبك معايا
ايمان2

: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 HuR00377
انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 08, 2011 3:54 pm

البلوزة حلوة قوى وانا معاكم ان شاء الله
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 08, 2011 3:57 pm

اولا برحب بيكي في المنتدى اهلا بيكي وسهلا ونورتي المنتدى وتانيا انت تنوري ورشتي تسلمي اختي ايمان 2 والورشة حتبتدي يوم السبت ان شاء الله .ومشكورة علي مرورك

gt458 gt458 gt458
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 08, 2011 3:58 pm

لا يا اختي ام حفصة ماتقوليش كده مافيش اي تعب بين الاخوات واحنا هنا اخوات في الله وبيجمعنا المنتدى الاكتر من رائع ده دنيا الكروشيه.انت تامري وبس ايوة انا يوم السبت ان شاء الله انزل اول جزء والبلوزة فيها تلات اجزاء وبس في الاول ده حقلك تعملي كام للبنوتة الحلوة دي وافتكر الصوف او الحرير يلزمك مش اكتر من 300 غرام او اقل ياله حضري نفسك يوم السبت ان شاء الله وخليكي معانا لغاية ماتخلص الورشة lkio
ام حفصه 2

ام حفصه 2

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 08, 2011 7:02 pm

جزاكى الله خيرا يا اختى
بسمة زهرة

بسمة زهرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس مارس 10, 2011 3:31 pm

اختي انا معكم ان شاء الله البلوزة حلوة واتمني تكون شرح مع صور لخطوات لانها تساعد على التطبيق اكثر. مشكورة اختي وبارك الله فيك
soma_dodi2008

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس مارس 10, 2011 4:28 pm

انا كمان معاكم ونفسى اتعلم انا يعنى بعرف اشتغل شويه على ادى كده بس معرفش انتم حتبداو امتى
ام ميرا

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس مارس 10, 2011 5:18 pm

أنا حابة أشترك كمان في الوشة ويعطيك العافية حبيبتي
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس مارس 10, 2011 5:22 pm

اكيد اختي بسمة في شرح وفي صور وفي اي شئ تطلبيه واهلا بيكي في المنتدي نورتينا وان شاء الله يوم السبت نبتدي gt458
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس مارس 10, 2011 5:23 pm

اهلا بيكي اختي سومة البلوزة دي كتير سهلة وحتطلع بسرعة قوي وان شاء الله السبت ده انزل الدرس الاول استنيني وجهزي الخيط.
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس مارس 10, 2011 5:27 pm

اهلا بيكي اختي ام ميرا وان شاء الله نلتقي يوم السبت
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس مارس 10, 2011 5:35 pm

اهلا بيكي اختي ام ميرا وان شاء الله نلتقي يوم السبت
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 10:17 am

:ث45ث4:

:س5يس5يس:

صباح الخير اخواتي وحبيباتي في المنتدى

نبتدي ورشة البلوزة الصيفية كتيررررر مهضومة علي بركة الله واتمني الشرح بتاعي يتفهم

jyh jyh jyh jyh jyh

اولا نعمل السطر الاول كله سلسلة انا عملت 160 غرزة سلسلة علشان شوية مليانة انتو اعملو اقل ولا كل واحدة لما تخلص السلسلة تقيسها علي تحت صدرها وتشوف .ونقفل اخر غرزة بمنزلقة.

السطر التاني

نطلع بتلات سلاسل ونعمل عمود بلفة في الغرزة الي بعدها ونمشي كده لغاية مانخلص كل السطرونقفل بمنزلقة.

السطر التالت

نطلع بسلسلة واحدة ونعمل السطر كله غرزة الحشو يعني غرزة البريد .

السطر الرابع

نطلع بتلات سلاسل ونعمل كمان سلسلة واحدة يعني يبقو اربع سلاسل ونعمل في نفس الغرزة عمود بلفة وسلسلتين ونسيبمن تحت تلات غرز ونعمل في الغرزة الرابعة عمود بلفة وسلسلتين وعمود بلفة يعني مروحة وكل ده في نفس الغرزة ونعمل سلسلتين ونسيب تلات غرز ونعمل مروحة في الغرزة الرابعة ونعيد الغرز دي لغاية مانخلص السطر ده ونقفلو .

السطر الخامس

نطلع بتلات غرز سلسلة زي كل بداية ونعمل سلسلة كمان يبقو اربعة ونعمل عمود بلفة في نفس الغرزة ونعمل سلسلتين وغرزة حشو في السلسلتين الي عندنا تحت في السطر الرابع نربط غرزة الحشو وسط السلسلتين دول ونعمل سلسلتين ونعمل مروحة وسط المروحة الي عندنا من السطر الرابع وسلسلتين وغرزة حشو في السلسلتين الي بعد ونعيد نفس الغرز لغاية نهاية السطر .ونقفل

السطر السادس

السطر ده حنعيد نفس السطر الرابع نطلع بتلات سلاسل ونعمل عمود بلفة وسلسلتين ومروحة فوق المروحة الي عندنا يعني نفس السطر الرابع ونقفلو بمنزلقة

السطر السابع
هو نفس السطر الخامس نطلع بتلات سلاسل ونضيف سلسلة واحدة يبقو اربع سلاسل وعمود بلفة وسلسلتين ونعمل غرزة حشو في سلسلتين السطر السابق وسلسلتين ومروحة وسط المروحة الي سبق وعملناها في السطر السابق وكده نكون خلصنا الجزء الاول بنعيد السطرين دول لغاية مانوصل زي الصورة وبعدين اكملكم الجزء التاني بادن الله .

jyh jyh jyh jyh jyh

ياله يابنات اشتغلو وعاوزة كل ماتخلص اي بنوتة حلوة توريني شغلها علشان نكمل بسرعة وافتكر لحد كده هي سهلة

كنت عاوزة انزلكم الصور بتاعت العمل بس كل مااعمل كوبي وانزلها يقولو ممنوع النسخ هو في ايه النهارده هههههههه عموما ادي الشرح وبعدين لما يتصلح موقع النسخ اوريلكم الصور بتاعت التطبيق بتاعي .

:ren41deer:
بسمة زهرة

بسمة زهرة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 11:43 am

اختي ارجو توضيح قصدك بالنسبة لسطر الثاني هل مثل

هيك
اختي وضعت رابط الصورة لانه رفض اضافة الصور وكل ما اعمل حركة يقول ممنوع النسخ

واليك الصورة
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
عمود 3سلسلة وعمود
واذ توضيح وين الصور التطبيق لكل سطر اذ امكن
لان الصورة توضيح هل الشغل صح ام لا وكيف طريقة الشغل
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 11:51 am

ايوة حبيبتي ماانا من الصبح بحاول انزل الصور بس مافيش فايدة بيقلي ممنوع النسخ مش عارفة ليه.هي مش زي الي في الصورة هي كله عواميد مافيش اي سلسلة في السطر ده كله عمود بلفة عمود بلفة لغاية اخر السطر ونقفله عادي يعني كل سلسلة نعمل عليها عمود كنت عاوزة اوريلكم الصورة بس اعمل ايه هههههههههه بختي كده
ام حفصه 2

ام حفصه 2

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 12:53 pm

السلام عليكم كنت عاوزه اسألك يا اختى هو لازم يكون عدد السلاسل زوجى ولا ايه ولما اجى اقيسها لطفلتى اقيسها ازاى وجزاكى الله خيرا
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 1:21 pm

لا يا اختي ام حفصة مش ضروري زوجي او فردي انت تعملي زي ماتحبي قيسي السلسلة علي صدر بنوتك قبل ماتقفليها بقلك الصدر مش تحت او فوق الصدر علشان حننزل بالبلوزة من فوق فاهمة وانا موجودة لو عاوزة اي استفسار بالتوفيق lkio
توتة بنفسجية

توتة بنفسجية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 3:36 pm

طيب يا قمر انا حاسة انه البلوزة مخصرة
انتي تقصدي بالسلسلة اعلى نقطة في الصدر
والا انا كده تهت
جزاكِ الله خيرا
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 3:42 pm

لا يا حبيبتي مش اعلي نقطة يعني البرة لا دا بس تحت تحت الصدر انت شايفة دي الغرز الي تحت الصدر انت اعمليها وحتشوفي ايه الي حيطلع معاكي البلوزة نازلة تحت وبعد مانخلص نرجع لفوق ونعمل الجزء التالت والاخير كنت عاوزة اوريلكم بالصور العمل بيطلع ازاي بس للاسف ممنوع النسخ اعمل ايه .انت ياحبيبتي بس اعملي الي قلت عليه وهي حتضهر لوحدها والشكل حيبان بالتوفيق حبيبتي.
سمارة المغربية

سمارة المغربية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 4:08 pm

يا اختي توتة لو بتفهمي في الباترون حتشوفي ان الشكل الي بنعمله نازل وبعد مانكمل الطول الي احنا عاوزينه نعمل الانناسات وبكده يخلص الجزئئن ونطلع لفوق نعمل الجزء التالت .هي كده مش مخصرة .
توتة بنفسجية

توتة بنفسجية

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة   ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت مارس 12, 2011 4:45 pm

انتي تقصدي الجزء الاسفل في البلوزة ياقمر
عموما انا رجعت للباترون ياقمر في الموضوع الثاني وتقريبا فهمت انك تقصدي بالشرح
الجزء اللي تحت الصدر مباشرة
انا هانفده وان شاء الله خير
وما عليش ياقمر استحمليني بقى عشان كل شوية هتلاقيني أسألك
جزاكِ الله الخير الكثير

ورشة بلوزة صيفية كتيرررر مهضومةةةةةةةةةةةةةة

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 

مواضيع مماثلة

-
» ورشة عمل بلوزة جميلة
» بلوزة صيفية كتيررررررررر مهضومة
» ღ♥ღ ورشة بلوزة رقيقة جدا ღ♥ღ
» اعلان عن ورشة بلوزة من اختياركم يابنات ادخلو وشوفو وووووووووووووووووو
» فساطين وبلوزات صيفية من شغلي
صفحة 2 من اصل 11انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  الصفحة التالية